نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
3615
-
الف
+

«رضا رویگری»: محبت مردم تنها چیزی است که به من آرامش می‌دهد

«رضا رویگری» از تجربه همکاری با بزرگان سینمای ایران و حال و هوای این روزهایش سخن گفت.

به گزارش آی فیلم 2، «رضا رویگری» بازیگر سینما، تیاتر و تلویزیون ایران که مخاطبان تلویزیون آی فیلم 2 بازی وی را در سریال هایی هم چون «تنهایی لیلا» و «ملکوت» شاهد بودند، در یک مصاحبه از تجربه همکاری با بزرگان سینمای ایران و حال و هوای این روزهایش سخن گفت. 

«رضا رویگری» با لحنی آمیخته به طنز اما تلخ درباره اوضاع این روزهایش گفت: من بعضی وقت‌ها از کرونا خواهش می‌کنم تشریف بیاورند خانه ما، واقعا خسته شدم، زیاد هم از کرونا نمی‌ترسم. ما زندگی نمی‌کنیم. یک هنرمند به چه چیزی زنده است؟ به این که کار بکند و از کاری که می‌کند لذت ببرد.

او درباره شرایط فعلی اش توضیح داد: شش الی هفت سال می‌شود که بیمار هستم و در این مدت کار درست و حسابی نکرده‌ام. کاری که به دل خودم بشیند نکردم.

رویگری از تجربه همکاری با بزرگان سینمای ایران همچون مرحوم «محمدعلی کشاورز» گفت: با این بزرگان وقتی آدم کار می‌کند تعهد و مسئولیت را از آن‌ها می‌آموزد. هنرمندانی مانند «محمدعلی کشاورز» متعهد و مسئولیت‌پذیر بودند.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: آقای انتظامی هم وقتی برای فلم «اجاره‌نشین‌ها» می‌رفتیم دنبال‌شان، یک روز نمی‌شد که آماده نباشند. ما هم از آن‌ها یاد گرفته‌ایم. چیزی که من از این بزرگان به خاطر دارم همین تعهد و مسولیت پذیری و بها دادن به کارشان است.

«رضا رویگری» در پاسخ به این سوال که چه خصوصیتی این هنرمندان را در ذهن مردم ماندگار کرده است، گفت: نقش‌های یک بازیگر، او را در ذهن مردم ماندگار می‌کند. نقش «شعبون استخونی» که «محمدعلی کشاورز» در «هزار دستان» ایفا کرد بین مردم ماندگار شده است. این عزیزان کار بی ارزش نداشتند. ممکن است متن کاری ضعیف باشند اما بازیشان درست است. آن‌ها به خود بها می‌دهند و کاری را انتخاب می‌کنند که درست و حسابی باشد.

رویگری با بیان اینکه سریال «هزاردستان» اگر ۱۰ بار دیگر هم نشر شود، باز هم دوست دارد تماشایش کند، گفت: اگر سریال جدیدی هم خوب باشد می‌بینم. اما کارهای قدیمی به‌خصوص دهه شصت رنگ و بوی دیگری دارند.

این بازیگر عامل موفقیت سریال‌ها را فلمنامه خوب دانست و به ایسنا گفت: از یک کارگردان بزرگ سینما پرسیدند که سینما از چه چیزی تشکیل می‌شود؟ گفت، سه چیز؛ اول سناریو دوم سناریو سوم سناریو. وقتی قصه جذاب باشد بازیگر نمی‌تواند نقش خوب را بد بازی کند. وقتی قصه خوب باشد هم کارگردان و هم بازیگر می‌توانند رویش کار کنند. برای «مختارنامه» خاطرم هست که بازیگران از جان مایه می‌گذاشتند و با عشق کار می‌کردند.

رویگری درباره بیماری کرونا و لزوم رعایت نکات صحی عنوان کرد: همه‌جای دنیا می‌گویند فاصله اجتماعی باید رعایت شود و از ماسک و دست‌کش استفاده شود و بسیاری ‌ها از بین رفتند. کرونا شوخی ندارد. خودمان باید رعایت کنیم. منم مثل بقیه سعی می‌کنم با شستن دست و حاضر نشدن در جمع‌های شلوغ رعایت کنم.

او در پایان گفت: محبت مردم تنها چیزی است که به من آرامش می‌دهد. محبت مردم عجیب و غریب است. امیدوارم لیاقت محبت مردم را داشته باشم. بعد از «مختارنامه» و کارهای دیگرم مردم از من انتظار کارهای آنچنانی دارند نمی‌توانم با یک کار سطحی خرابش کنم.

گفتنی است که فلم های «راه بهشت»، «عقاب ها» و «کانی مانگا» و سریال های «پول کثیف»، «تاوان»، «ملکوت» و «تنهایی لیلا» از جمله آثاری است که با بازی «رضا رویگری»  پیش تر از شبکه آی فیلم 2 نشر شده است.

درپیوند با این خبر بخوانید:

بازیگر سریال «ملکوت»: کسی به من پیشنهاد بازیگری نمی دهد/پول کرایه خانه ندارم

رضا رویگری: آرزوی من این است که به افغانستان زیبا سفر کنم / انشاالله فضای مجازی نابود شود

رویگری: داستان تنهایی خودم را نوشتم / اگر پول دوره های درمانی ام را تمویل کنید، ادامه می دهم

عصبانیت بازیگر ایرانی از شایعات؛ «رضا رویگری»: مگر سالم بودن من به کسی ضرر می رساند؟!

م ح

 

نظر شما
ارسال نظر